سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شینیون

شینیون چیست؟ شینیون در زبان انگلیسی Chignon به معنای گیسو و یا موی پرپشت است.شینیون اینگونه که در زبان فارسی و در میان آرایشگران و بانوان رایج است به معنای فرم دادن و جمع کردن موی سر به صورتی خوش فرم و زیباست.

برای این نوع فرم دادن به موی سر گاهی از ابزار و وسایل خاصی استفاده می‌شود که ممکن است ساده و در دسترس و یا حرفه ای و غیر معمول باشد. از ابزار ساده شینیون میتوان به کش سر، گیره سر، تل سر، تور شینیون? کلیپس مو و موارد مشابه اشاره کرد. از ابزار حرفه‌ای و پیشرفته شینیون می‌توان به انواع بیگودی، تورهای نامرئی، گیر مویی، پروتزهای اسفنجی، موهای دسته ای اضافه، چوب شینیون و موارد این‌چنینی اشاره کرد.

با تغییرات در معیارها و ملاک‌های زیبایی در هر دوره تاریخی نوع خاصی از مدل مو و شینیون ترویج پیدا می‌کند و در اصطلاح “مد” می‌شود. حتی در بعضی از دوره  ها در دو دهه اخیر به طور کلی از محبوبیت شینیون کاسته شده و بانوان تمایل به داشتن موی باز با حالتی خاص ( مثلا موی باز فر در دهه هفتا د میلا دی و یا موی صاف و باز در اواخر دهه 90) داشته اند. و یا در دوره ای از دهه هشتاد میلا دی صرفا به موی کوتاه علاقه مند بوده اند. در این دوران شینیون جا یگاه ویژه ای نداشته است.